عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 27 دی 1396
بازدید : 207
نویسنده : سعید ربیعی

  

هر دو پرینتر جوهر افشان و لیزری قادر به تولید وضوح بالا در حدود 600 تا 2400 نقطه در اینچ (پیکسل) هستند، اما پرینترهای جوهر افشان نیاز به کارتریج دارند و نگهداری از آنها هزینه بر می باشد. 

 

پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان

• بیشترین کارآیی برای چاپ اسناد متنی سیاه و سفید بوده و برای چاپ عکس ها مناسب نیستند و کیفیت عکس بسیار پایین است.

 

• لیزری‌ها معمولا نمی‌توانند مقادیر غیرمعمول مثل ظرافت ها در یک کارت تبریک را در نظر بگیرند.

 

• پرینترهای لیزری معمولا از لحاظ سرعت پیشرفته تر از جوهر افشان هستند و متن سیاه و سفید را با سرعت 12 تا 20 صفحه در دقیقه چاپ می کنند.

 

• لیزری‌های سیاه و سفید به طور معمول در مقایسه با مدل های جوهر افشان با هزینه پایین‌تری، چاپ را انجام می‌دهند. کارتریج لیزری که هزینه آن کمتر است، می‌تواند هزاران صفحه سیاه و سفید را با کمترین نرخ به چاپ برساند.

•اگر به طور معمول قصد چاپ ترکیبی از متن، گرافیک و عکس را دارید، این مدل از پرینتر را انتخاب کنید، زیرا توانایی بالایی در چاپ های گرافیکی دارد.

 

• اکثر جوهر افشان ها متن سیاه و سفید را در 3 تا 13 صفحه در دقیقه تولید می کنند اما برای عکس های رنگی بسیار کندتر هستند. 

 

• فتوکپی عکس نیز از مواردی می باشد که پرینتر جوهر‌افشان توانایی انجام آن را دارد. این عمل ممکن است کمتر از یک دقیقه طول بکشد و می تواند به اندازه 25 سنت هزینه داشته باشد.

 

 

 

پرینتر جوهرافشان

چاپ جوهر افشان یک نوع چاپ کامپیوتری است که یک تصویر دیجیتال را با حرکت دادن قطرات جوهر بر روی کاغذ، پلاستیک یا ... بازسازی می کند. 

مفهوم چاپ جوهر افشان در قرن بیستم آغاز شد و این تکنولوژی برای اولین بار در اوایل دهه 1950 به طور گسترده توسعه یافت. از اواخر دهه 1970 پرینترهای جوهر افشان که می‌توانستند تصاویر دیجیتالی تولید شده توسط رایانه ها را تولید کنند، عمدتا توسط اپسون، هیولت پاکارد، (HP) و کانن تولید شدند. 

 

پرینتر لیزری

چاپ لیزری فرایند چاپ دیجیتال الکترواستاتیک است. این دستگاه، یک متن را با کیفیت بالا (و عکس های با کیفیت متوسط)، توسط  پرتاب لیزر به جلو و عقب توسط چندین سیلندر منحصربفرد به نام "درام" تولید می کند. پس از آن درام با انتخاب جوهر پودر الکتریکی (تونر)، تصویر را به کاغذ انتقال می دهد که پس از آن حرارت داده می شود تا به طور دائم ثبت شود. 

 

 

مهمترین ویژگی یک پرینتر:

 

 

 

سالهاست ماشین های تایپ جای خود را به پرینترهای پیشرفته داده اند که علاوه بر چاپ متون امکان چاپ تصاویر ، خطوط و... را بر روی کاغذ و مقوا دارا هستند . این دستگاه ها دارای حافظه اند و برخی از آنها قابل برنامه ریزی و اعمال تنظیمات دلخواه می باشند . هر کدام از ما روزانه باانواع مختلف این پرینتر ها سروکار داریم . گاهی جهت چاپ یک متن یا حتی عکس های خود از آنها استفاده نموده ایم . در مقاله ای توضیح دادم که چطور با توجه به نیاز خود پرینترمان را انتخاب کنیم، حالا در اینجا به چند مورد از ویژگی هایی که یک پرینتر باید داشته باشد می پردازیم.

 

مهمترین ویژگی های مربوط به پرینترعبارتند از:

 

سرعت پرینتر : سرعت بالای چاپگرها از جمله عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در صحنه رقابت تجاری می باشد. تعداد صفحاتی را که یک چاپگر در واحد زمان می تواند چاپ نماید، همواره عامل مهمی در میان مصرف کنندگان به منظور افزایش توان رقابتی در بازار تولید کنندگان این محصول خواهد بود. در بیشتر مواقع سرعت چاپ اعلام شده توسط تولید کنندگان با آنچه در عمل محقق می شود، دو یا سه مرتبه بیشتر بوده. به عنوان مثال در بررسی های انجام شده، توسط یک تولید کننده سرعت چاپ در چاپگرهای جوهر افشان در حالت متن بین 2/5 تا 21 صفحه در دقیقه اعلام شده است در صورتیکه عملا به سرعت چاپ بین 9/1 تا 2/7 صفحه  در دقیقه رسیده است. و همچنین در مواردیکه سرعت چاپ تصاویر بین 2/2 تا 15 اعلام شده، در عمل و با توجه به تست های صورت گرفته محدوده ذکر شده به 5/0 تا 5/1 کاهش یافته است. چنین  وضعیتی در چاپگرهای لیزری تک رنگ و رنگی نیز صادق می باشد و سرعت چاپ متون بین یک تا سه مرتبه کمتر از تعداد صفحات اعلام شده توسط تولید کنندگان محقق شده است. این وضعیت در چاپگرهای لیزری رنگی در حالت چاپ تصاویر به مراتب بدتر نیز می شود. بعنوان مثال در چاپگرهای لیزر رنگی سرعت چاپ تصاویر بین 1 تا 3 صفحه در دقیقه می باشد و این میزان 8 مرتبه کمتر از آنچه  که تولید کنندگان اعلام کرده اند، می باشد.

دقت چاپ: اخیرا دقت چاپ در چاپگرها جوهرافشان جدید به مرز 4800 در 1200 نقطه در اینچ رسیده که این میزان نسبت به دقت 2400 در 1200 نقطه در اینچ پیشرفت چشمگیری می باشد. مشاهده نمونه خروجی در چاپگر بهترین روش برای بررسی کیفیت چاپ در یک چاپگر می باشد.

کیفیت چاپ: اغلب چاپگرهای لیزر رنگی و تک رنگ متون را بالاترین سرعت و کیفیت چاپ می کنند. چاپگرهای لیزری در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان در چاپ عکس کیفیت چاپ کمتری دارد ولی در مقابل چاپگرهای جوهر افشان در حالت چاپ نمودارهای رنگی و تصاویر گرافیکی دو بعدی به مراتب کیفیت بهتری دارند.

قیمت چاپ در هر صفحه: در چاپگرهای جوهر افشان قیمت کارتریج بالا می باشد. عموما کارتریج هایی که از جوهر کمتری استفاده می کنند دارای قیمت مناسب تری می باشند. پارامتر مهم در تصمیم گیری خرید چاپگر قیمت تمام شده هر صفحه تک رنگ و رنگی می باشد. در کارتریج هایی که تولیدکنندگانی مانند Canon ، Epson و HP روانه بازار کرده اند معمولا هر کارتریج رنگ مختص خود را دارد که نسبت به قیمت کارتریج های معمولی اندکی بیشتر است. در مقابل چاپگرهای لیزر رنگی از آنجایی که از یک تونر کارتریج مجزا برای هر رنگ استفاده می کنند بنابراین قیمت تمام شده چاپ هر صفحه نسبت به چاپگرهای جوهرافشان بیشتر می باشد.

امکانات: تقریبا تمامی چاپگرهای جوهر افشان دارای حداقل حافظه می باشند. چنین چاپگرهایی دارای امکانات اتصال به شبکه نمی باشند. درمقابل چاپگرهای لیزری معمولا دارای امکانات بشتری می باشند. چاپگرهای لیزری تک رنگ قابلیت نگهداری 150 تا 700 برگ را دارند و چاپگرهای لیزری رنگی بین 200 تا 1200 برگ را نگهداری می کنند. علاوه بر این به منظور افزایش ظرفیت نگهداری کاغذ تا 5000 برگ روی این پرینترها امکان نصب سینی وجود دارد. چاپگرهایی که دارای حافظه بیشتر از 8 مگا بایت می باشند قابلیت چاپ همزمان تعداد صفحات بیشتری را دارند.   



:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , دستگاه تصفیه هوا , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: پرینتر , پرینتر لیزری , پرینتر جوهرافشان , مقایسه پرینتر لیزری و جوهرافشان , قیمت پرینتر ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کافه شهر و آدرس cafeshahr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com